حضور در انتخابات یک اقدام عقیدتی و سیاسی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در مردم‌سالاری دینی رأی دادن نه تنها یک اقدام سیاسی بلکه یک اقدام عقیدتی نیز به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از    باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در همایش سیاسی فرماندهان ارتش در اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پرداختن به ویژگی‌های انتخاباتی نقش مهمی در ارتقای امنیت ملی داشته و موضوع انتخابات با توجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها بسیار مهم است.

وی افزود: 2 پایه اسلامیت و جمهوریت پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبنای اصلی نظام قرار گرفت، نظامی که بر اساس معیارهای الهی و رأی مردم تشکیل شد؛ نظام جمهوری اسلامی با مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم و ارکان حکومت اسلامی خط بطلانی بر تئوری‌های نادرست از حکومت اسلامی کشید و در مقابل دموکراسی غربی، گفتمان مردم سالاری دینی را منعکس کرد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به گفتمان انقلاب اسلام و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب روز 29 فروردین خاطرنشان کرد: مردم‌سالاری را می‌توان در چارچوب معیارهای اسلامی ایجاد کرد که جمهموری اسلامی این شیوه از حکومت‌داری را با برگزاری 34 انتخابات محقق کرده است،گفتمان انقلاب اسلامی نشان داده که اسلام و معنویت در مقابل مردم‌سالاری دینی نیست.

 

وی با بیان اینکه به خصوصیات و جنس انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: رأی دادن در انتخابات تکلیف شرعی و عمومی مرد است و این در حالی است که در مردم‌سالاری دینی رأی دادن نه تنها یک اقدام سیاسی بلکه یک اقدام عقیدتی نیز به شمار می‌آید، انتخابات در کشورمان دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها در غرب وجود ندارد.

 

آل‌هاشم تأکید کرد: دومین ویژگی انتخابات در ایران این است که رأی مردم حق‌الناس به حساب می‌آید، مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تأکید داشته‌اند چراکه باور به چنین امری سبب از بین رفتن فساد در انتخابات می‌شود؛ در مردم‌سالاری دینی فرد اصلح دارای ویژگی‌هایی است که در جوامع غرب آن فرد فاقد آن ویژگی‌هاست؛ فرد انتخاب شده در یک انتخابات باید دارای ویژگی‌هایی از قبیل اعتقاد به ارزش‌های انقلاب، دغدغه نسبت به معیشت، آینده و عزت مردم باشد.

 

وی با بیان این‌که انتخابات نقش مؤثری در ارتقای توان امنیت کشور دارد، اذعان داشت: برگزاری انتخابات گسترده، پرشور و امن در این مقطع از زمان بسیار مهم است؛ مقام معظم رهبری انتخابات را امری مهم و کلیدی برشمردند، بنابراین مسأله انتخابات برای ثبات و امنیت کشور دارای اهمیت است. افزایش کارایی و مقبولیت نظام به کیفیت انتخابات وابسته بوده و هرچه نظام کارآمدتر باشد امنیت در آن نظام باثبات‌تر است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا